Det er med interesse jeg søker på Imsdalen. Selv er jeg født Imsdalen.
Er oppvokst på Ådalsbruk i Løten. Mine besteforeldre var Jørgen og Solveig Imsdalen. Har med litt hjelp fra flere som driver med sleksgranskning funnet tilbake til flere av mine aner fra Imsdalen. Det har vært artig å lete i gamle protokoller. Et besøk på Statsarkivet var utrolig interessant
Hører jerne fra Flere som har slekt i Imsdalen
Ingeborg Østlund <iostlund@kvu.hm.no>
Norge - Tuesday, November 20, 2001 at 10:57:43
--------------------------------------------------------------------------------
kjempe fin side dere fortkjenner litt ros hjertelig hilsen Sunniva
Sunniva Huse <sunhuse@.online.no>
Kongsberg, Norge - Friday, October 05, 2001 at 07:20:24
--------------------------------------------------------------------------------
Fantastisk flott side!Har kost meg med alle de fine bildene av den ubeskrivelig nydelige naturen.jeg lengter til fjells!!!
Takk for mimrestunden!
Gina Berntsen <Gina.Berntsen@oppegard.kommune.no>
Oppegaard, Norge! - Thursday, September 06, 2001 at 13:39:56
Hei Helge.
Jammen har du laget en fin hjemmeside. Fikk tips av Fjelloppsyn Rannveig Helgesen om denne siden. Var på overnattings besøk på friisbua i sommer, og da hadde vi "befaring" rundt i Imsdalen bland annet inne i skolen som Ringebu fjellstyre har kjøpt. Dette var første gangen jeg satte mine ben i Imsdalen, det blir nok ikke den siste.
Bente Helgesen
Bente Helgesen <benthelg@frisurf.no>
TYNSET, - Sunday, August 12, 2001 at 13:22:47
Egentlig bare innom sida for å se hva Harald holder på med på kveldstid. Arbeider på samme plass som han. God sommer til alle.
Eivind Savio <eivind@savio.no>
Kongsberg, Norge - Sunday, July 22, 2001 at 13:51:27
Cool homesite - informative and great photos. My great-grandfather was from Ringebu and my great-grandmother was from Stai - so I really appreciate your research. They moved to Minnesota in 1880, but I don't think we have any relatives still there. Hope to visit Norway next year. Would love to see photos of Stai village on your website if you have any. Thanks
Audrey Thomas <Moonbeam4500@yahoo.com>
St Paul, Minnesota USA - Thursday, July 19, 2001 at 13:50:16
Nå nærmer skoleferien seg og jeg har vært inne på Imsdalssiden din for å friske opp litt om Imsdalen. Fra 25 til 29 juni arrangerer Ringebu-Fåvang Idrettslag for tredje gang en aktivitets og friluftlivsuke ved Imsdalsskolen. Imsdalen har mye spennende å by på og det er mange unger som vil være med. Vi padler med kano, ser etter bever, fisker og driver med orientering m.m. Jeg vil ønske alle som skal til Imsdalen i sommer en riktig god sommer, håper været blir fint.
Turi Elise Kaus <tekaus@online.no>
Ringebu, - Sunday, June 17, 2001 at 02:19:50
Ettersom Eilen har skrevet her, så må vel jeg og skrive noen velvalgte ord. Så da sier jeg bare: God sommer!!!
Laila Huse <lahuse@c2i.net>
Hamar, - Sunday, June 03, 2001 at 09:45:41
Hei Helge!!!-))) Husker du meg? Jeg husker deg godt! Jeg håper at du har fått deg en ny lue siden sidt...*ler* For hvert spørsmål du fikk var svaret ditt "Nei, men jeg har en veldig fin lue..." Husker du? Jeg har kontakt med Ina, Elisabeth, Karin og Unni til tider - har du kontakt med noen fra gamleklassa...? Kjenner du Laila Huse? Det gjør jeg - vet ikke om hun har noen lue jeg....
eilen fra Teknisk Tegning <volbekk@start.no>
Rena, Norway - Tuesday, March 27, 2001 at 10:09:28
Dette er første gangen jeg er på disse sidene.Fine sider med mange bra bilder.Jeg er kvart Imsdøl(barnebarn av Sverre.o Borgedal,Øvre Ims-enden).Pleier å være noen turer i Imsdalen om sommeren.Bruker å overnatte i Gammlebua ved Søre Imssjøen,hvor vi fisker og koser oss.Noen ganger tar vi turen fra Tromsbua ( Fåvang)til Samtjerna og fisker Samtjernsbekken ned til Imsdalen.Det er en tur jeg anbefaler.Fisken er liten, men opplevelsen er stor.For meg er Imsdalen ett lite paradis.
Sondre Amrud <samrud@spray.no>
Søre Fåvang, Norge - Sunday, March 04, 2001 at 16:02:39
Meget bra side
Geir Høivang <ghoivang@online.no>
Oslo, Norge - Thursday, February 22, 2001 at 05:49:02
Nice website. My relatives are from around Ringebu and Gudbrandsdalen. We would like to visit someday.
Alvin D. Olsen <OLE62001R@AOL.COM>
Burnsville, Minnesota, USA - Saturday, February 03, 2001 at 22:13:21
Takk for noen fine bilder og historier.Kjmpefint.Gleder meg til sommern og Imsdalen selfølgelig.
Steinar Torsgård <torsgaard@sensewave.com>
Sør-Fåvang, Norge - Saturday, January 20, 2001 at 10:21:37
Howdy ! Når jeg sier født og oppvogst mener jeg at vi var der nesten hver helg hele sommeren + sommerferien i årene 1969 -1985. og mange turer siden. Jeg tror ikke jeg har vært der siden 1993, så jeg for prøve og ta en tur til sommeren og fiske litt igjen.
Ronny <ro-pette@online.no>
- Friday, December 22, 2000 at 19:43:21
Vil bare hilse og si,
Jeg er født og oppvogst i imsdalen.
Jeg regner med at alle kjenner Oss
Ronny. Henning. Morten. Harald. Jan. Marie. Olav. Øyvind. Rune. Roar. Reidar. Randi . Odd. Magny
Imsdalen er det beste sted og vokse opp
Ronny Pettersen <ro-pette@online.no>
Hamar, Norway - Saturday, December 16, 2000 at 20:23:46
Hei alle dere utflyttete! Nå forstår jeg hvorfor forfedrene deres flyttet! Har rotet rundt på Skjerdingfjell i 3 dager i 50 cm dyp bløt sne på jakt etter rundballer. Elgen har forsynt seg godt av vinterforet mitt, bare 2 bunter som lå bak campingvogna til Borgedal på Storstusetra har fått ligge i fred. Kåre, far til Helge og Harald ønsket seg ned i dalen han også, han prøvde å frese vei til hotellet, snøen ville ikke gjennom fresern.
Men idag er det klarvær og frost, og nydelig julestemning på fjellet. Tror vi trives her likevel.
Nå får elgen finne seg mat selv.
Ha en god førjulsvinter!
Hilsen Bjørg, budeie og bonde på Storstusetra
Bjørg Trønnes <btronnes@online.no>
- Tuesday, November 14, 2000 at 05:06:07
Jeg har vært på sidene mange ganger,fine sider.Far kommer fra Imsdalen,så jeg har vært der ganske mange ganger.Imsdalen/Hirkjølen er en perle av Norge.Jeg jakter elg på Hirkjølen og bor på Storstusetra.Så beveren i Hira i høst. Hilsen Nils
Nils Johan Borgedal <n-borged@frisurf.no>
Brekkom, - Sunday, November 05, 2000 at 09:57:32
Helt utrolig flott hjemmside - er min kommentar!
Har vært i Imsdalen en del ganger, både til fots(fra Tromsbua/Samtjønna), pr. sykkel(bl.a. dekk-eksplosjon ved Imsenden) og med bil. Overnattet på skolen i sommer, fjellstyret har fått til mye bra der. Noen timer eller dager i denne dalen gjør godt - kobler ut hverdagen.
En naturperle som virkelig blir godt presentert for internett-brukere(og det begynner å bli en del). Kona mi, Gunhild, har slekt fra Imsdalen.
Aksel Askeland <aksel.askeland@c2i.net>
Fåvang, - Thursday, October 12, 2000 at 14:44:16
Meget fine sider. Min kone, Reidun Mjogdalen Moastuen er oldebarn av Olaf og Ellen Borgedal på Øvre Ims-Enden.
Men Olaf og Ellen hadde 10 barn. 4 jenter og 6 gutter.
Kari, Åse, Eli (bestemor til Reidun), Olga, Morten, Mauritz, Einar, Sverre, Torleif og Gjermund.
Fødselsrekkefølgen er ikke riktig.
Ole jon Moastuen <olejonm@frisurf.no>
FÅVANG, Norge - Monday, September 25, 2000 at 17:21:24
Greetings From Wang Minnesota,
Would like to hear from someone in Vang, Valdres, Norway
who would have some intrest in old flywheel gas engines, or
antique Model A Ford cars....
If you would correspond, could you do so in ENGLISH PLEASE
Waiting to hear from someone
Thank You
Lester Dean Haugen
Lester Dean Haugen (Lensmenshaugen) <ldhkkk@hcinet.net>
- Sunday, August 27, 2000 at 10:15:37
Hei!
Flott side du har fått til!
Vi var innom dalen en tur, nå er vi innom siden en tur får å se om alt stemmer....!!
Dette ser bra ut...
Hilsen Audun & Leif......
Audun og Leif Trønnes <btronnes@online.no>
Høløya City!!:), Norge - Saturday, August 26, 2000 at 13:26:10
Der skulle jeg ha vøri,Karl.
Tor Holst <tor.holst@c2i.net>
Skien, Telemark - Saturday, August 12, 2000 at 16:02:07
Er tremenning med redaktørene.Fiska litt i Imsdalen før.I det siste har det mest blitt fine turer over kvia og den vakre Ormsetra sommer og vinter.
Lars Haugen <gudershaugen@sensewave.com>
Brekkom, Norge - Sunday, July 30, 2000 at 14:04:55
Flott side.
Bringer mange minner fra 1992-95, da jeg jaktet elg i Imsdalen. Krevende og mangfoldig terreng med mye vilt. Håper å komme tilbake til dette praktfulle stedet. Vi bodde i 2 jaktsesonger på Imsdalsskolen. Den store furua bak selve skolen ble brukt som galge for elgen. Forøvrig savner jeg innlegg om Huldra som etter sigende skulle ha tilholdssted i bånn av Rundhalla!
Lykke til, hilsen JPG
Jan.P.Gustasven <Jan-Petter.Gustavsen@sas.no>
"Jessheim", Norge - Thursday, July 13, 2000 at 11:48:47
What a nice and wonderfull country,such a great people!My first visit in july '93 brougt me to the northcape ,lofotes,Narvik etc... Second time (dec. '93)showed me Oslo and Molde.Now I hope to start a new life in Norway soon.(Probably in/or around Kristiansund where my Norwegian friend lives actually)
Luc ALGOET <luc.algoet@tijd.com>
Belgium - Sunday, June 25, 2000 at 09:36:43
Hvem hadde trodd at det skulle finnes en slik flott hjemmside for Imsdalen!? Skal botanisere der i pinsen og dette var nyttig forhåndsinfo! Håper å kunne bo i "brakka".
mvh Edvin Johannesen
Edvin Johannesen <eddi.j@c2i.net>
Oslo, Norge - Thursday, June 08, 2000 at 03:29:06
Hallo Helge.
Vet ikke om du husker meg men det var koselig å se at du får ting til.
Hils alle kjente.
ARNE RØSTADSTUEN TOFTEN <a.toften@online.No>
SKIEN, NORGE - Saturday, May 27, 2000 at 15:30:48
Hei
Jeg har nå besøkt Imsdalssidene for første gang og er imponert, og er nå ganske stolt: jeg er nemlig kvart Imsdøl!
Kirsten Borgedal <blomros@sensewave.com>
Brekkom, Norge - Wednesday, May 17, 2000 at 14:28:24
Hallo!
Kjempefin side. Gratulerer med firmaet, jeg er imponert. Det er lenge siden sist, men det går det vel an å gjøre noe med. Har hatt mange fine sommre i Imsdalen.
Ha det godt!
Terje Engebretsen <Terje.Engebretsen@sas.no>
ÅSGREINA, NORGE - Friday, May 12, 2000 at 12:41:06
Tusen takk for det fine bildet fra Imsdalen - og andre ogsa. Nar en sitter her i New York i steikende varme, sa er det fint a se pa noen fine naturbilde fra Norge.
Beste hilsen, fra Marit Ekeland
Marit Ekeland <Marit.Ekeland@lw.com>
New York (eller: Mandal), USA - Thursday, May 11, 2000 at 15:28:47
I nearly fell off my chair whan I heard the wolf howling, whan I entered this site. I had the volume turned up loud from last night, (what a suprise).
Russell Burr
New Zealand
Russell Burr <russellburr10@hotmail.com>
- Thursday, May 11, 2000 at 14:02:05
Hallo gutter.
Dette ser lovende ut. Gratulerer med den nye "looken" på siden. Har kjent Helge i mange år,gikk på skolen sammen og har holdt kontakten etter dette. Har også hytte på Storfjellet ikke langt i fra Imsdalen.Har vært mange ganger å besøkt Helge når han bodde i Imsadalen. Dette får være nok for denne gang. Lykke til videre med arbeidet.
Ivar Hirkjølen <ihirk@online.no>
Koppang, Norge - Tuesday, May 09, 2000 at 16:17:30
Hei.
Gratulerer med ei flott hjemmeside. Det ligger mye arbeid og fintenking bak der. Jeg "lånte" litt slektsstoff fra dere. Peder Røen, min kones bestefar var nemlig tremenning med Mari Handatter Husløkken (gift med Mathias Huset) Håper dere får mange besøkende så flere får se hvor fint det er hos dere.
mvh Leif
Leif Restad <lrestad@online.no>
2055 Nordkisa, - Monday, May 08, 2000 at 09:42:29
jippi, jeg var den første som skrev her, ser man det ja! her ble det noe annet, dette ble bra syns jeg, hilsen odalen.
Trond Erik Høiby <thoiby@online.no>
Odalen, Norge - Tuesday, May 02, 2000 at 04:51:00
Jeg bare la inn et innlegg for og vise hvordan det blir. :-)
Helge Huse <helge.huse@imsdalen.no>
Norge - Tuesday, May 02, 2000 at 01:58:21